text.skipToContent text.skipToNavigation

Är du säker på att du vill logga ut?

OK

Hjälp och vanliga frågor

Finns det en manual till webbshopen?

Ja, du hittar manualen, som pdf, på den här länken >> Manual 2022 

 

Jag har varit webbkund i Mediqs gamla webbshop – hur loggar jag in i er nya webbshop?

Om du tidigare är användare i vår gamla webbshop behöver vi skapa en ny användare till dig i vår nya webbshop. Ring kundservice på 031- 388 90 00 så hjälper vi dig! För att ge dig snabbare service är det bra om du har ditt kundnummer och en e-mailadress (som du vill använda för inloggning) tillgängligt när du kontaktar oss.

 

Vad kan vi hjälpa dig med i vår webbshop?

I vår shop kan du som kund:

  • Söka och titta på produkter, se leveransstatus och spåra din sändning.
  • Skapa din personliga beställning men även se kollegors beställningar och orderhistorik
  • Skapa personliga beställningsmallar med dina favoriter för snabbare beställning
  •  Ansöka om ett konto, byta lösenord, addera och redigera användare.
  •  Begära offerter och få onlinehjälp med din beställning via kundtjänst.

Hur kan en användare ansöka om ett konto på Mediq?

Du hittar länken för att ansöka om ett konto under inloggningsrutan eller längst ner på startsidan.  Ansökan skickas till Mediqs kundservice som hjälper till att skapa ett konto. Här är en länk till formuläret >> Ansök om konto

 

Är du en befintlig kund men vill ha fler användarkonton knutna till ditt kundnummer?

Varje kundnummer har minst en användare med administratörsrättigheter - ”Huvudansvarig besställare”. En ”Huvudansvarig beställare” kan lägga upp användare och knyta dem till rätt kundnummer direkt i shoppen men självklart kan även vår kundservice hjälpa er med dessa frågor.

 

Hur kontaktar jag Mediqs kundservice?

Mediqs kundservice når du helgfria vardagar 07.30 – 16.30.

Telefonnummer: 031- 388 90 00

E-post: kundservice@mediq.com

Jag kan inte logga in i Mediqs webbshop – vad gör jag?

Om du vet att du har ett användarkonto för vår webbshop, men kan inte logga in, klickar du på länken ”Glömt ditt lösenord” under inloggningsrutan på startsidan. I länken får du ange din e-postadress och du kommer strax därefter få en länk till sidan där du återställer ditt lösenord.

 

På vilka sätt kan jag lägga en order hos Mediq?

Ordrar kan antingen läggas direkt här i shopen eller via vår kundservice. På Mediq kan vi även erbjuda er som kund EDI-uppkoppling och Punchout. Vänligen kontakta kundservice eller någon av våra säljare för mer information.

 

Jag vill returnera en vara - Hur gör jag då?

Om du vill returnera en vara behöver du kontakta vår kundservice. Kontaktinformation till vår kundservice hittar du antingen genom att klicka på länken överst i menyraden eller via länken längst ner på startsidan. För att ge dig snabbare service är det bra om du har ditt kundnummer och artikelnummer tillgängligt när du kontaktar oss. Obs! Beställningsvaror, kylvaror, sterila varor och livsmedel är INTE returnerbara.

 

Jag vill göra en reklamation - Hur gör jag då?

Om du vill göra en reklamation gällande t ex en skadad produkt, fel vara, en vara som saknas behöver du kontakta vår kundservice. Kontaktinformation till vår kundservice hittar du antingen genom att klicka på länken överst i menyraden eller via länken längst ner på startsidan. För att ge dig snabbare service är det bra om du har ditt kundnummer och artikelnummer tillgängligt när du kontaktar oss.

 

Jag har frågor kring min faktura?

När du har frågor kring din faktura är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper dig med ditt ärende. För snabbare service ha gärna ditt faktura- eller beställningsnummer tillgängligt.

 

Jag har inte fått min följesedel?

Om du inte fått din följesedel - vänligen kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med ditt ärende. För snabbare service - ha gärna ditt beställningsnummer tillgängligt.

 

Hur kan jag följa min leverans?

Du kan söka efter din leverans under ”Mina ordrar”. Välj ”Pågående ordrar” och klicka på aktuell order. I orderdetaljerna hittar du länken ”Godsspårning”.  Här kan du också se statusuppdateringar på din leverans. 

Jag har inte fått mina varor - vad gör jag?

Du kan söka efter din leverans under ”Mina ordrar”. Välj ”Pågående ordrar” och klicka på aktuell order. I detaljerna hittar du länken ”Godsspårning”.  Här kan du också se statusuppdateringar på din leverans. Du kan även kontakta oss på kundservice om du behöver hjälp. Kontaktinformation till vår kundservice hittar du antingen genom att klicka på länken överst i menyraden eller via länken längst ner på startsidan.

 

Jag skulle själv vilja välja leveransdag - Går det?

Absolut, du kan själv välja vilken dag du vill att din leverans skall lämna vårt lager. Tillgängliga leveransdagar styrs av ditt avtal med oss. 

 

Vilka är vi på Mediq?

Mediq är Nordeuropas största distributör av sjukvårdsmaterial till sjukhus, vårdinrättningar och direkt hem till patient. Vår vision är att vara en pålitlig partner inom hälso- och sjukvården som gör det möjligt för människor att få ut det mesta av sina liv.

 

Var finns Mediq?

Mediq Sveriges huvudkontor och logistikcenter ligger i Kungsbacka. Vi har även lagerverksamhet i Umeå, och säljkontor i Stockholm. Huvudkontoret för Mediqkoncernen har sitt säte i holländska Utrecht och totalt har vi verksamhet i 13 länder i Europa.

 

 

Hur hanterar Mediq personlig data?

Ibland behöver vi dina personuppgifter för att kunna genomföra våra leveranser och åtagande mot dig som kund på bästa sätt. Mediqs mission är att vara en pålitlig leverantör till hälso- och sjukvården och bidra till att människor får ett så bra liv som möjligt. Detta förutsätter också att Mediq respekterar anställdas, partners och patienters rätt till dataskydd. Skyddet rörande behandling av personuppgifter är en grundläggande rättighet. Mediq har utarbetat en Integritetspolicy som baseras på den Europeiska dataskyddslagen ”EU General Data Protection Regulation (2016/679)”. Du hittar vår policy genom att klicka på länken "Mediq Sverige AB" längst ner på startsidan och navigera till "Om Mediq/Integritetspolicy.

 

Om jag har frågor gällande personuppgifter – till vem vänder jag mig då?

Om du har frågor rörande Mediqs Integritetspolicy, allmänt om dataskydd eller misstänker oegentligheter kring vårt dataskydd ska frågan ställas till vårt Dataskyddsombud på personuppgifter@mediq.com